onsdag 20 april 2011

Dagens insikt

Med dagens menar jag gårdagens. Igår ringde jag nya jobbet. Bestämde när jag ska börja. Den tredje maj. Då kom insikten. Det är om mindre än två veckor!!! När jag lagt på luren drabbades jag av en panikattack, och kände mig helt otröstelig. Vad har jag gett mig in på? Varför? VARFÖR? Jag kommer känna mig så himla ensam. Hanna du får följa med, okej?! I alla fall så var jag tvungen att sansa mig när jag skulle gå till jobbet. Och sen kändes det bättre. Det pendlar mellan att vara roligt och spännande och att kännas jobbigt. Men det är väl så det ska vara med förändringar. Jag toksaknar redan Maria, och nu lär jag toksakna ännu flera. Men det är tur att Stockholm inte är så långt bort. Och SGS-bussen är billig.

Jag är förresten så himla sämst också, som glömde att fråga om ledighet under P&L fast det stod som den översta av endast tre punkter jag skulle ta upp under samtalet. Hur sämst är jag?! Så innan min lilla kris hoppade jag runt och svor högt för mig själv. Men det är drygt två månader kvar till P&L, så jag hinner väl ta upp det när jag har börjat.

Igår tänkte jag hänga utomhus en massa innan jobbet. Istället hängde jag på Internetauktioner. Inte likt mig. Har aldrig tidigare budat på en auktion i hela mitt liv tror jag. Men nu har jag gjort det. Och kammat hem en härlig 60-talskamera för 155 kronor plus frakt. Nu är det bara att hoppas att den fungerar!

Ikväll tänker jag måla naglarna lite påskigt sådär. Färgglatt! Men först måste jag packa. Möbök. Vi åker tidigt imorgon. Hoppas ni får en helt underbar påsk!

//Moa

3 kommentarer:

Hanna sa...

Lämna mig du bara :(
Men Moa du borde göra det snabbt, biljetterna kan ta slut! Och jag vill gärna gå! (fast helst inte ensam..) Och helst med dig!
Ska du inte ha några till etiketter förresten?

Maria sa...

Gulltuss! Det är nog så där det känns när man ger sig ut på nya vägar, men du kommer att klara det galant även om det känns läskigt. Och du får höra av dig när du vill & komma och hälsa på när du vill. Och jag kommer till Sthlm också :)
Ha det superbra på Tjörn, det är du värd!
Vi ska försöka oss på Folkan ikväll fast jag inte har typ någon röst :P

Moa sa...

Ja jag vet Hanna, jag ska försöka ta tag i det där. För jag vill också gååå!!!

Ja det blir säkert bra. Och blir det inte det så är det bara en sommar. Tack! Vad kul att ni var på Folkan! Hoppas det var skoj! Lite avis är jag men jag har det fint här borta i väst.