tisdag 6 september 2011

Dagens livstecken

Jag misstänker att ni väntar på bilder från Prag. Vi tog alldeles för många. Har inte orkat gå igenom dem än. Nu har jag en hel del skolgrejer hängandes över mig så det kommer nog tyvärr dröja ett tag till innan jag tar mig igenom fotomappen med bilder. Men jag lever och mår bättre. Ligger lite efter med läsningen så jag behöver lägga den energi jag har på skolan ett tag. Känns som att hjärnan också gått i strejk men jag stretar emot som jag brukar göra.

Saknar er massor!!! Tänker på er varje dag! Nästa vecka ses vi! Längtar!!!!

Men hur går det för er? Vad gör ni i skolan? Är det intressant? Jag är nyfiken på sånt jag.
// Maria

8 kommentarer:

Moa sa...

Härligt med ett livstecken! :) Jag är också begravd i skolarbete nu så jag har inte mycket att berätta. Det går inte framåt, snarare bakåt. Idag har jag suttit sen klockan 11 och lyckats skriva tre handskrivna rader... Till vårat grupparbete imorgon som ska omfatta 3-4 A4 om hälsa och lidande. Pust och stön. I övrigt var jag ute med en del av klassen igår. Drack öl, snackade och spelade rundpingis, dart och boule. Riktigt skoj, men resulterade i failure på planen att gå upp och börja plugga kl 8 på morgonen idag. Jaja.

Btw, längtar ockås till nästa vecka! :)

Moa sa...

Jag har förresten kirrat boende hos Samulessons (min moster Karins familj) som bor ute i Huddinge. Då är vi lite beroende av bil när det är sent på kvällen/natten, så jag hoppas det är okej för Maria och Richard? Ni hade tänkt komma med bil, eller hur?

Moa sa...

Vi kan väl tillsammans (över telefon) kolla upp hur man kör dit? För jag har dessvärre noll koll, men ni brukar ju vara bra på att hitta och jag vet ju var dem bor. :)

Maria sa...

Usch, det lät kämpigt. Men det brukar ju lösa sig på ett eller annat sätt bara man försöker så det går säkert bra fast det känns knepigt nu. I believe in you! Good luck!!

Vi kommer med bil. Jag tar tåget till Etuna så åker vi bil därifrån så det är lugnt bara tåget tar mig fram till bilen.

Vi kan väl skriva deras adress på Eniro och sen var inspelningslokalen ligger också ser vi vilken väg den föreslår. Just ja Richards bil har ju inbyggd gps så vi kan ju bara picka in adressen där så löser det sig. :) Finns det parkering där det är inspelning eller ska vi försöka lämna bilen någon annanstans, typ parkeringshus eller på vägen hos din mormor om det finns någon plats?

Förresten, vad behöver vi ha med oss för övernattningen? Sängkläder utgår jag från att vi behöver. Behövs kudde? Täcke något annat?

Moa sa...

Hmm, jag får nog återkomma om svaren på dessa frågor... :P Det borde väl gå att finna någon parkering hyfsat nära filmhuset hoppas jag, för det går ju dåligt med bussar och sånt sen. Men det löser sig, man kan ju gå en bit också. Vi får kolla upp! Vad det gäller sovplatser så hoppas jag det är ok med lite trängsel åtminstone första natten. Det finns två 90-sängar (kanske lite bredare...men jag tror 90) så vi får para ihop oss två och två. ;) Kuddar finns men täcken är jag osäker på, får kolla upp. Det finns luftmadrasser tror jag, men det är helt öppet från källaren upp till de andra våningarna och kanske lite svårt att blåsa upp madrasserna tyst. Det är punka på någon av dem också.. Men till andra natten kan vi ju fixa det!

Maria sa...

Ska vi ha bil till och från stan på fredag också?? Richard har tänkt åka till Etuna och jobba lite under fredagen och sen komma tillbaka. Vet dock ej när.

Moa sa...

Nej alltså in till stan på fredagen är det ju dagtid och då är det inga problem med kommunikationer. Typ buss fem minuter till huddinge centrum och sen pendeln in därifrån. Det gäller bara att ni ska hitta till bussen för ni vill antagligen inte åka in samtidigt som mig, men det ordnar sig! Det är inte så komplicerat. Sen kommer R med bil igen eller? För om vi ska ut till huddinge jättesent på fredagen så är det väl samma grej då att det är lite knepigt med kommunikationerna. Fast det går ju rätt sena tåg/nattbussar då, bara man har koll på när och var.

Maria sa...

Han kommer tillbaka på fredag efter jobbet men det som är lite bökigt är ju parkering och det brukar ju kunna vara enormt dyrt att parkera i stan. Kanske kan vi ta bilen till ex din mormors gata och hoppas på parkering där och sen ta tunnelbanan. Det kanske är lättaste att diskutera på torsdag när vi ses.