torsdag 14 juli 2011

Dagens hundtand

Alltså. Var just med Tommy och såg Dogtooth. Jag vet inte vad jag ska säga... Jösses! Se den! Den är helt sinnessjuk. Underhållande och grotesk och hemsk på samma gång. Sinnessjuk. Om ni missat vad den handlar om så är det en familj som låtit sina barn växa upp isolerade från omvärlden och i tron om att katter är köttätande monster, att det är normalt att slicka på varandra för att få presenter och att det är deras farfar som sjunger "Fly me to the moon". Vilket betyder ungefär "Huset jag älskar dig, och kommer aldrig lämna dig." Och för att bli vuxen och klara av att lämna huset... oj oj, ja det får ni se själva.


"Er mor kommer att föda två barn och en hund. Det kommer ni kanske inte att gilla, för då måste ni dela rum." - Pappan.
"Jag vill inte dela rum med någon." - Dotter.
"Om ni uppför er bra kanske ni slipper. Då kanske jag inte föder alls. Men hunden kommer jag föda ändå. Så snart som möjligt." - Mamman.

Hahaha! Se den! Vi var förresten i kanske världens minsta biosalong. Tre rader á fem stolar. Och bioduk stor som TV:n på Gneisvägen. Ungefär. Hanna, du kanske minns att vi kikade in i den biosalongen? Men men, det var kul ändå!

//Moa

Inga kommentarer: