onsdag 6 juli 2011

Dagens lediga tös

Har två lediga dagar utan att ha några planer. Faktiskt ganska skönt. Mina lediga dagar är tänkta att ägnas åt loppisturer, läsande av Jeanne d'Arc Living (dyra tidningar som jag fått låna av en snäll moster), dricka te, vila, vara i trädgården, skriva och bara ta det lugnt. Det var riktigt länge sedan jag bara var hemma. Typ varje dag som jag varit hemma den senaste månaden har jag varit på jobbet nästan hela dagen så det enda jag hunnit med har varit att laga mat, duscha och förbereda nästa dag. Så det känns jätteskönt att bara vara hemma nu.
Idag har jag dock bara hunnit med en av mina punkter nämligen två loppisar, dock köpte jag inget. Istället har dagen ägnats åt många timmars tvättande och även krånglande eftersom datasystemet som släpper in oss i tvättstugan slutade fungera mellan mina första och andra tvättar. Som tur var fanns det en ny snäll bovärd som hjälpte till. På sin lunch och allt. Så ska det vara! Sen har jag ordnat så att nästa veckas besök åker lite billigare. Håller alla tummar och tår att brevet kommer fram! Innan jag sedan åkte och handlade hann jag också med en promenad och en skön dusch. Sen lagade jag tydligen Richards favoritmat, det var uppskattat. Nu är jag mest täppt i näsan. Hoj!

// Maria

Inga kommentarer: