lördag 22 januari 2011

Dagens klipp

Eller egentligen gårdagens, men då visste jag ju inte att vi hade den här förtjusande bloggen, så jag fuskar lite. Jag, Maria, har kommit på att mina favoirtkläder alltmer börjar bli klänningar och inte kjolar (som förut) och framför allt skjortklänningar. Det är ju som riktiga myskläder som jag ändå vågar visa mig i bland folk och i skolan så jag bestämde mig att jag skulle införskaffa någon/några i torsdags efter jag hade varit på hepatit-vaccinering. Hittade dessa två och kunde inte bestämma mig för vilken jag helst ville ha så det fick bli båda två efter en stunds velande. Så här ser de ut med en halvdålig mobilkamera, hängandes på en varsin galge.
Men det knepiga med det här att när jag typ en halvtimme senare sitter på bussen hem så får jag ett sms där det står: "Imorgon är det medlemsdag hos oss på H&M, 10 % på hela sortimentet"
Snackas om att jag blev sur. Hade jag fått smset en stund tidigare hade jag ju väntat en dag med att handla och sparat 40 kr (mycket pengar, tycker jag). Men sen sa mamsen att jag kunde gå tillbaka och berätta vad som hänt och få tillbaka mina 40 kr, pinsamt så in-i-bomben tyckte jag men jag gick trots det dit dagen efter. Stod i kö och valde noggrannt den expedit som såg snällast ut och när det var min tur hann jag bara säga, hej jag köpte det här igår och sen fick jag hör om medlemsdagen...Och sen hann jag inte längre innan hon förstod och vips hade jag 40 kr i handen. Så ska det vara. Så det var mitt klipp!

4 kommentarer:

Hanna sa...

Vad bra att du vågade gå tillbaka! Det hade jag nog aldrig vågat fast jag hade velat det..

Hanna igen sa...

Det var jättefina klännigar förresten!

Moa sa...

:) :) :) Yeey Maria bloggar! Bra köp! Jag säger ju det, klänningar är nice!

Maria sa...

Det var knappt så jag vågade heller, hela vägen fram till butiken tänkte jag; Herregud vad pinsamt, de kommer tycka jag är dum i huvudet. Men jag ville ju absolut ha min rabatt, 40 kr är mycket när man inte har ett jobb och hon var ju så förstående så det var inte alls jobbigt när jag väl pratade med henne. Det verkade inte vara första gången det hände direkt, som tur var.
Ja jag börjar hålla med dig allt mer om klänningar Moa. Och yey Moa bloggar igen! ;)