lördag 22 januari 2011

Dagens slag i magen

Har haft svår skidåkningsabstinens i flera veckor. Gnisslat tänder och gnytt, inte förstått hur jag ska överleva. Ungefär. Trots det plockade jag idag fram min alltför feta hög av foton från resan till Alperna för två år sedan. För att strö salt i såren liksom. Började sortera och planera, som den fotoalbums-geek jag är. Då plingar telefonen till:

"Jaha, så var man i backen då. :) strålande solsken. Hälsa familjen. Kram! /Brorsan"

Inte vilken backe som helst heller. Alperna. Val Thorens. Jag är inte ett dugg avundsjuk. Fast tvärtom. Men rubriken bör tas med en nypa salt, jag är mitt i avundsjukan väldigt glad för hans skull! Han är sjukt värd en vecka i paradiset, min bror. Men Maria, du hänger väl på hit någon gång:

//Moa

3 kommentarer:

Hanna sa...

Vad du klagar! Du har ju tre fina backar bara några kilometer ifrån dig!

Maria sa...

Du får försöka komma iväg till Romme snart så du får stilla abstinensen lite iaf. Det finns säkert någon som vill följa med om du hör efter ;)
Härlig bild! Ja någon gång vill jag nog åka dit, så länge du inte tappar bort mig bland backarna. Jag är ju inte direkt snabb om man säger så.

Moa sa...

Äsch jag kan ju varva! ;) Ja det blir förhoppningsvis Romme någon gång, och kanske blir det även Björnrike i mars. :)