måndag 31 januari 2011

Dagens suck

Egentligen har jag inget roligt att berätta. Första tentan på denna kurs är skriven, det kändes sådär. Många luriga frågor och en skit svår fråga om plagiat. Dessutom vet jag att jag gjorde en del små onödiga fel här och där också som jag redan kommit på i efterhand. Men jag orkar inte bry mig om det, det får gå som det går. Det tråkigaste med det här är att det nu är dags att börja plugga till nästa tenta som är om en vecka. Blä, vad trist!

Eller förresten, lite roliga saker har jag väl att dela med mig av:
* Jag har sovit i ett rum dekorerat med tassels (Rs rum hos sväräpplena)
* Jag har fyndat på loppis, en hel kasse för 41 kr! : en vas (1 kr), 5 champangeglas (10 kr), en gammal sockerkrossare som nu hänger på köksväggen (15 kr), en strösockerburk (5 kr) och en kaffeburk (10 kr)
* Jag har fått med mig lite paket som jag ska öppna på onsdag

Så nu ser jag fram emot onsdag så jag får veta vad som finns i paketen! Något roligt i tentamörkret.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Hoppas du klarar tentan ändå!
Shiet vad mycket tentor ni har hela tiden. Ingen stund till vilning där inte. Vet du förresten, det verkar som om dem tagit bort förskolelärarutbildningen i Falun också. För nu när jag letar efter den kan verkligen inte hitta den iaf. Så nu är jag tillbaka på ruta ett igen typ..

Vilka fynd! Du är så rolig du med dina loppisar! :D

Jag kom på igår att du ju fyller år denna vecka. Spännande! Vad jobbigt att ha paketen innan man får öppna dem. Skulla vara så nyfiken! ;D

Moa sa...

Ja uj vad många tentor ni har hela tiden.. Hoppas du klarat den! Heja Maria!

Men Hanna, vadfan!! Hur kan dem göra så?!!! Grrrrrrr vad dåligt!!!! :(

Tove sa...

Det här utspelade sig just hemma hos oss:
Petter kommer ut från badrummet in i köket.

Petter: Jag tror jag ska mynta ett nytt uttryck. Du har väl hört uttrycket att man inte ska slå in öppna dörrar. Jag ska mynta uttrycket att man inte ska gå in i stängda dörrar.

Jag: Har du gått in i en dörr idag?

Petter: Jag gick ju in i badrumsdörren alldeles nyss!

Jag: varför gjorde du det?

Petter: Den var ju stängd!

Jag: Men varför öppnade du inte?

Petter: Den var ju låst!

(Ja, dörren var stängd och låst eftersom han hade gått in i badrummet och stängt och låst) :D

Maria sa...

Vad dumt att de lägger ner det överallt, varför kan de inte bara åtgärda bristerna så de får ha kvar utbildningarna. Dumt!

Hahahahahaha, gå inte in i stängda dörrar. Det ska jag lägga på minnet ;D