fredag 5 augusti 2011

Dagens återkomst

Nu är jag hemkommen från mitt paradis. Återkommen från himlen kan man säga. Fast hemkommen är jag ju inte riktigt. Lite smått hemlös snarare. Men jag är back in Västertorp. Och jag är ren nu, från topp till tå. Det var längesen sist. Nästan ren. Misstänker en vaxpropp i höger öra.

Veckan på västkusten har varít fabulös. Eller vad man nu ska använda för ord. Life on a stick, för att härma Hanna. Som jag gör ibland. Jag har badat ungefär fem gånger om dagen, eller om dygnet snarare, för jag har badat nattetid en hel del också. Då är det mareld. Det är magiskt. Jag har åkt Europas högsta fritt fall. Jag skämde ut mig innan det börjat. Men det var Simons fel. Jag har sprungit barfota, gosat med mina kusiner, ätit miljoner glassar, tvättat håret endast i havet, skaffat soleksem, spelat Blokus och mycket mera. Bäst av allt är att jag varit ute till havs en hel massa med min kära Maj-Björn. Det var bara jag som röstade på att hon (båten) skulle heta Mrs. Chanandler Bong. Men Maj-Björn blev bra det med. Att sitta längst fram på henne är det bästa jag vet. Då känns det som man flyger. Då är det sommar på riktigt.

Det kändes mer än tungt att lämna Tjörn. Men i helgen vankas ju finbesök i stan! Det är mycket fint det. Och man blir ju glad när man ser prideflaggorna på bussarna.

Puss!
//Moa

2 kommentarer:

Hanna sa...

I'm flying Jack!

Hanna sa...

Välkommen tillbaka civilisationen med btw! Snarare ofta än ibland ;)