måndag 15 augusti 2011

Dagens helg

Efter några mycket bra dagar i vår lilla del av Norrland, for jag tidigt på lördagsmorgonen back to Estocolmo. Efter en tidig lunch begav jag mig till Stadsbibblan för dagens mission: att leta kurslitteratur. Men det blev big fail, för självklart var typ allt utlånat och många stod i kö. Förstås. Jag fick dessutom lite panik inne i det tjusiga biblioteket och kände att jag måste ut därifrån, så jag letade inte ens efter alla böckerna. Kände mig lite uppgiven, och ägnade mig istället åt presentshopping och unnade mig Montis-glass. Efter att ha lagat ganska äcklig tomatsås, bjöd kvällen på Superjam i Vita Bergen med mina gosiga gudsöner. Street dance, kramar och massa folk. Skoj.

Söndagen spenderades på Grönan, tillsammans med Ida, Danne och nio andra roliga människor. Vi femkampade (jag kom inte sist, inte ens näst sist!), åkte berg-och-dal-banor och spelade på chokladhjulen. Vann kexchoklad så jag var himla nöjd, men det har jag ju redan berättat. På slutet lurade de andra med mig i en grej som snurrade. Dumma mig. Mådde illa i några timmar, men bara lite grann. Förutom snurrturen var det en riktigt rolig dag. Den avslutades med födelsedagsmiddag för Sofia.

Idag har jag flängt runt på tre olika bibliotek, varav ett av dem två gånger (och det var ganska långt dit) med resultatet tre av tio böcker till första kursen. Sen ringde mor min och sa att hon fått tag i dem flesta av de resterande böckerna. Fint det. Sen får det bli som det blir. Jag är mest rädd för insparken. Hoho.

Ja då vet ni vad jag har haft för mig. Ifall någon undrade liksom.

//Moa

1 kommentar:

Maria sa...

Vad duktig du är som letar kurslitteratur och vad bra att det löst sig. Insparken kommer säkert att bli jättekul och lagom läskig. Alla är ju lika förvirrade och känner inte varandra i början. Var dig själv så kommer de som är värda att vara din vän gilla dig! Alltid hittar man någon, eller så gör man som jag och hänger på så fort någon frågar bara för att de vill vara artiga och hoppas att det blir bra. Blir det inte det så behöver man inte umgås mer än nödvändigt.