söndag 12 juni 2011

Dagens fynd

I några år har jag haft hand om pappas gamla systemis från 70-talet, men använt den oförskämt lite. Nu hade pappa fått för sig att han ville plåta med den igen, så han plockade fram den ur min skrivbordshutch och tog ur filmrullen som satt i. Filmen råkade då studsa in under lådan, och man skulle behöva lyfta hela skrivbordet för att få tag i den. Jag kunde dock sticka in armen och känna lite, och fann då att filmrullen inte var ensam under byrån. Där låg någonting mer... Någonting lite mjukt med plast på.

Idag hjälpte mamma mig att lyfta skrivbordet så att jag kunde få fram mina saker. Jag dog lite av skratt. Mamma också. Ni kan ALDRIG gissa vad det var som låg där! Ungefär så otippat som det kan bli. Men jag tänker ändå låta er gissa! Hoho.

Så vad tror ni att det var?

//Moa

3 kommentarer:

Hanna sa...

Nån av alla dina kusiner sen förra midsommar?
Eller ditt godis från förrförra påsken?
Eller jag har ingen aning.
Tell us!

Moa sa...

Okej tyvärr Maria du får inte gissa för jag kan inte hålla mig. Det var... ett paket med blöjor för för tidigt födda bebisar!!! HAHAHA! Väldigt random sådär. Kom fram till att det måste vara ett fornminne från docktiden, men jag skaffade skrivbordet när min docktid var så gott som över... Enda förklaringen är väl att kan-inte-slänga-syndromet varit i farten så att blöjorna placerats i byrån som ett minne och sedan ramlat in under på något vis. Udda fynd i alla fall!

Hanna sa...

Var istället stolt över att du fortfarande leker med dockor!