torsdag 16 juni 2011

Dagens väskor!

För några dagar sedan efter jobbutbildningen skulle jag bara åka en snabb sväng till apoteket. När jag ändå var där tänkte jag att jag kan ju lika gärna ta en sväng förbi Wedins och kolla på väskor eftersom jag såå länge varit sugen på att köpa en ny väska. Jag hade dock ingen förhoppning om att hitta en väska eftersom jag sällan hittar någon jag blir riktigt kär i nuförtiden (även om jag blir lite förälskad till och från i vissa väskor). Denna dag visade det sig också pågå rea i butiken, vilket innebar att jag blev ännu mer sugen och finkammade hela butiken. Ganska snabbt hittade jag en brun väska jag kände ett behov av att bära runt på. När jag kollade på prislappen var det dessutom halva priset på den. Hittar jag inget annat så blir det den här tänkte jag och gick vidare. Sen när jag gick och provade väskan på i spegeln fick jag syn på en svart väska som typ exakt i den form och storlek som jag tycker är mest perfekt. Även den på rea, 200 kronor billigare än ordinarie pris. Helt plötsligt hade jag två väskor jag började bli sugen på. Efter att ha stått och tittat på dem och försökt välja en stund kom expediten fram och sa att det var öppet köp även på reavaror. Vilket ledde till att jag köpte båda två, för då kan jag ju bestämma mig hemma och lämna tillbaka den andra tänkte jag. När jag kom hem kände jag direkt jag tog upp dem att jag var kär i dem båda och nu verkar de båda få bo kvar hos mig. Tur att de var på rea helt enkelt!

Här kan ni se mina senaste kärlekar. Någon av de får ni kanske stifta bekantskap med i helgen ;)

 Den med roliga detaljer och som är mer praktisk.

Den perfekta. :P 

(Ursäkta kvalitéen på bilderna, mobilkameran är ju som sagt inte den bästa)
 // Väskomanen

2 kommentarer:

Hanna sa...

Snygga båda två! Men har du inte redan typ två väskor som ser precis likadan ut som den andra?

Maria sa...

Jag har ett antal liknande men de är slitna och tappar "tyget" på vissa ställen och då tröttnar jag på dem. :P Och man kan aldrig få för många perfekta väskor ;)