torsdag 2 juni 2011

Dagens nattjobb

Inatt har jag jobbat natt för första gången i mitt liv. Om man inte räknar den gången då jag jobbade som scripta på en kall gata hela natten. Igår när jag var barnvakt ringde dem från jobbet och sa att dem hade kris och undrade om jag kunde komma. Hjälp, lite grann kände jag. Man jobbar helt själv på en våning (två avdelningar) under natten, och jag kan inga sådana rutiner eller någonting. Plus, framförallt, jag var fruktansvärt trött redan då på eftermiddagen. Men klart jag ställde upp. Och det var roligt faktiskt! Eller roligt är väl fel ord kanske. Men... mysigt. Höll på att somna ett par lugna stunder, men annars klarade jag mig riktigt bra. Förutom när jag gick ner på nollan för att fråga hur man använde telefonen (dubbelnolla före) och råkade sätta igång dörrlarmet så det tjöt i hela huset. Hehe.

Kom hem vid 8.00, åt frulle och gick och lade mig. Så nu har jag stigit upp igen, och kan inte riktigt bestämma mig för hur jag ska lägga upp resten av timmarna denna dag. Ally? Sola? Handla och laga mat? Promenad? Parkteater i Vita bergen? Det jobbiga är att allt som inkluderar att gå ut inkluderar också att duscha först.

I måndags jobbade jag och var barnvakt. I tisdags hängde jag med Ida och gick på Emmas 9-årskalas. Igår hade jag en superskön dag på Söder. Var barnvakt åt Albin, så gick ut med vagnen på en fantastiskt skön promenad i sommarsolen. Älskar Stockholm! I synnerhet Södermalm. Jag är 99 % säker på att jag såg både Markus Krunegård och Michael Nyqvist igår! Micke hade solglasögon, men det såg ut precis som han och lät precis som han. Han gick förbi mig och pratade i telefon.

Jag vill att ni ska flytta hit! Jag längtar till söndag!

//Moa

10 kommentarer:

Moa sa...

Beslutsångesten har nu nått oanade höjder. Hur kan det vara så sinnessjukt svårt att bestämma vad man vill ägna sin torsdagskväll åt?

Hanna sa...

din lilla fuskunge! jag får aldrig se några kändisar.. dessutom såg du två kändisar jag är lite halv kär i..

Har beslutsångest jag med vad jag ska göra ikväll. om jag ska fortsätta med inget som jag gjort sen i måndagskväll eller om jag göra inget.. jag har så jävla tråkigt. jag har aldrig haft så här tråkigt förrut. flytta hem?

Moa sa...

flytta hit? :D

Fy vad tråkigt att du har tråkigt. Lutar för min del också åt att göra ingenting. Du borde vara här så vi kunde göra ingenting tillsammans, det blir roligare då! Men det blir roligt på söndag hörru! Och måndag kanske om vi går på det där du vet, höhö!

Hanna sa...

Flytta hem?

Va? finns det biljetter då?
Annars kanske jag åker hem på söndag. Är ju bbfinal.

Moa sa...

Behövs ju inga biljetter till det där på måndag, remember? ;)

Hanna sa...

nä det gör jag inte. VAAA.

Hanna sa...

eller jo det gör jag visst.

Maria sa...

Vad händer på måndag??

Hanna sa...

något riktigt jävla bra. det kommer blow your mind!

Moa sa...

HAHAHAHA!