fredag 17 juni 2011

Dagens lilllulla

Hej! Jag har tänkt blogga en massa gånger men nej, så har det ju inte blivit. Just nu har jag väldigt mycket i huvudet så jag känner mig som en riktig virrpanna. Eller lilllulla med trippelkonsonant. Det känns ungefär som att det är en virrig typ. Men vad ordet egentligen betyder kan nog bara Maria svara på. I alla fall så snurrar nu busstider, flytt, festivalplanering, helger hit och helger dit, blombevattning, jobbyten, bostadssökning och allt möjligt annat i mitt huvud. Jag ska dit, några ska hit, sen ska några dit och jag hit och sen några hit och sen några fler hit och sen några dit och kanske även jag. Och så ska jag flytta lite. Ungefär så. Det snurrar. Dessutom har jag drömt att jag hade en liten bebis (som jag ammade, vilket kändes lite konstigt men häftigt) så nu har jag blivit lite babytokig igen också. Och så har jag blivit shopaholic. Vilket är illa, för jag jobbar väldigt lite nu så det finns en god risk att jag gör/gjort av med mer än vad jag kommer tjäna i juni. Illa. Nu blir det köpförbud. Kanske. Det är en nackdel att bo i en stad, där det ju finns många butiker, när man har en shopaholicgen. Har denna vecka shoppat en kjol, en klänning, shorts, en tröja (för presentkort), lite apoteksprylar samt massa små burkar/minimatlådor. Ni får nöja er med att se dem just nu. Resten får ni nog se live någon gång när jag använder paltorna, kanske redan i helgen.


Vid närmare eftertanke kanske jag borde låtit bli att blogga... Men det gjorde jag inte! Nu ska jag nog varva ner med lite Ally McBeal. Jag kan förövrigt berätta att jag har hela TRE avsnitt Nittileaks kvar att njuta av!!! Roligt för mig! Jag har samlat på mig några, men nu kan jag inte kolla för Internet har krånglat i några dagar. Eller tja, jag KAN ju kolla men jag har ingen lust att sitta på golvet i mormors arbetsrum. Det börjar göra ont i nacken nu.

Jag ber om ursäkt för svamlet och hoppas att vi ses imorgon!

//Moa lilllulla

6 kommentarer:

Hanna sa...

Vad ska du byta till för jobb?
Vad ska du med där lådorna med? Såg inte ut att få plats mycket i dem. Men kanske ska du ha dem med blöjorna när du leker med dockor?

Moa sa...

Alltså byta jobbskift. Lådorna är perfekta för typ kall sås, sallad eller om man ska ha med sig typ bär eller nötter eller så! :)

Maria sa...

Man kan diska och spara burkar som man köpt saker i att ha typ sås och sallad i. Det brukar vi göra. Också ett bra tips.

Maria sa...

Alltså typ burkar som man köper med beasås, skagenröra, kräftstjärtar med mera.

Moa sa...

Jag vet men jag köper typ aldrig sånt. Och nu har jag massa fina burkar! :)

Maria sa...

Ja det har du :)