torsdag 2 juni 2011

Dagens möte

Hör upp! Jag har två förslag till aktiviteter på söndagskvällen. Teater eller mera teater, haha! Jag upptäckte just att det fanns biljetter till Angels in America del 1 klockan 19.00. Jag har bokat, och vi måste ha bestämt oss till imorgon på morgonen (före 12). Den kostar 100 kronor. Annars är ett alternativ att gå på Parkteater i Vita bergen. Komedin Bröllopet 19.00, ca 1 timme. Gratis. Mysigt om det är bra väder.



Så vad tycker ni, mina medbloggerskor? Make a decision!
//Moa

48 kommentarer:

Maria sa...

Vilket dilemma!!! Det är ju roligt med gratis men 100 kr för den var ju bra pris det också.

Hanna sa...

Angels in america! och sen hem och titta på bb finalen i moas dator, deal?
jag kan bara åka tunndelbana 5 gånger när jag är där så ni vet. planera efter det.

Maria sa...

Angels in America blir kanon!!!
Moa är du hos din mormor på söndag förmiddag?? för jag kommer nog med bil dit då.

Moa sa...

Ska vi ta Angels då?
Hanna du kan spela in bb-finalen väl??

Moa sa...

Ja det är jag nog! Great, för du kan låna mormors parkeringsplats då för hennes bil är i Barkhyttan. :)

Hanna sa...

men hur kul är det att se en final en dag senare?! och dessutom kan jag inte gå ut, titta på tv, lyssna på radio, tjuvlyssna på dina grannar, läsa löpsedlar eller något tills jag kommer hem.

Maria sa...

Jaha, det låter perfekt. Jag vågar inte lita på att tåget är i tid så det känns tryggare med bil. Då ringer jag när jag närmar mig, om jag hittar när jag är själv :P

Moa sa...

Haha, jaja du får kolla på den finalen om du vill! Självklart! :) Jag tror vi andra ägnar oss åt något annat dock. ;)
Gör så Maria! :)

Maria sa...

Är det något mer vi ska ta beslut om nu? :)
Jag skulle behöva laga matlåda inför imorgon + diska + sortera massa tvätt. Är så jävla nervös!!! Känns som jag kommer göra bort mig totalt....
Förresten när ska jag sikta på att vara framme i Sthlm på söndag?

Moa sa...

Det kommer gå priiiima Maria!!!! :D

Jag vet inte. Beror på vad du vill hinna innan? Vi bör väl vara vid teatern 12.30 typ. Kanske lunch någonstans innan?

Hanna sa...

Får jag? SCHYSST! Men då måste vi åka hem på en gång efter andra teatern. För det börjar klockan nio, men det gör inget om jag missar början bara jag får se slutet och vem som vinner.

Får jag komma på lördagkväll förresten?

Maria sa...

Om jag försöka komma vid 11-tiden??

Maria sa...

Kan jag ge pengar på söndag eller ska jag föra över ikväll?

Moa sa...

Klart du får komma på lördag Hanna, mycket gärna! :D Men på söndagskvällen kanske vi vill vara ute vi andra... Äsch vi får se. Ingen brådska med pengar Maria! Vi tar det på söndag.

Maria sa...

Ok då får du dem när vi ses. Nu måste jag gå och laga mat så jag hinner allt ikväll.
Hanna, du är med på bild i Björkhagsskolans album från balen förresten :D

Moa sa...

Hur länge håller finalen på förresten Hanna? Teatern slutar ungefär 21.30 och sen tar det minst en halvtimme att ta sig hem.

Hanna sa...

Men då åker jag i så fall hem på söndag efter första teatern.. för jag vill HEMSKT gärna se bbfinalen när jag missat kanske fem avsnitt på hela säsongen. känns ovärt att missa den lixom. Och känns osäkert att vara i Stockholm utan att veta vem som vann om ni förstår.

Hanna sa...

vaddå för album?

Moa sa...

Heja Maria! :D

Jag förklarar här med originalmötet avslutat!

Maria sa...

Jag kan åka tillbaka och se finalen om jag får prata med er under tiden. (Jag kan vara tyst när det händer viktiga saker :P )

Hanna sa...

TASKIGT MOA!

Maria sa...

Albumet som finns på Björkhagsskolans fb som man kan gilla, inte gruppen. Där finns ett album från balen. Gå in och titta. Du, din mamma, Daniel & Bia är med på en bild :)

Moa sa...

Vad var taskigt? :O

Hanna sa...

Aha Maria, det ska jag kika in.

att du avslutade mötet innan jag ens var färdig. sårade min känsla.

Maria sa...

Går det inte att se finalen och gå på teatern båda två?

Hanna sa...

vaa?

Maria sa...

Alltså kan vi inte åka till Moa efter andra teatern och se hur det går i bb-finalen?

Moa sa...

Jag avslutade bara originalmötet, som handlade om vilken teater vi skulle välja, så att Maria fick gå och laga mat. ;) Följdmötet om resten av kvällen var inte avslutat. Hinner du se slutet av finalen tror du om vi kommer hem lite efter 22 kanske? Den borde väl hålla på längre än en timme eller?

Hanna sa...

Men hon hade ju sagt sitt farväll. det känns som originalmötet måste fortsätta om jag inte ens vet om jag se nån av teatrarna lixom.

men ni skulle ju vara ute eller vad du sa. och ni vill ju inte se. så jag kan åka hem efter första så får alla som dem vill typ.

och jag är inte helt säker på att man kan se det live på webben, men jag tänkte kika ikväll om det går.

Maria sa...

Jag går och lagar mat nu men kollar in igen om en stund så hoppas jag vi kan lösa det så alla blir nöjda.

Hanna sa...

trodde den slutade runt nio ;( bb börjar nio och håller på till elva. men jag också OM VI UNDVIKER STÄLLEN DÄR DEM KAN BERÄTTA HUR DET GÅTT se den när vi kommer hem efter elva. Men Moa, vad vill du göra 21.30 på en söndag kväll ute?

Moa sa...

Hon verkade tveka om hon vågade gå. Men hänna klart du måste hänga med! Snäääälla! Vi behöver inte vara ute, vi kan åka hem så fort det går som Maria sa. Jag vill att alla ska vara nöjda! Om Tove blir uttråkad kanske jag tar ut henne på en promenad haha. ;)

Moa sa...

JAAAA!!! Bra Hanna!!! :D Vi kan ta på dig en ögonbindel när vi åker hem om du vill! :D

Moa sa...

Gretas kommentarrekord?

Hanna sa...

men då måste ni klicka er in på avsnittet. annars kommer jag se vem som vunnit. och så får inte alla somna innan jag tittat färdigt. men vad vill du göra en söndagskväll utomhus? jag är orolig.

Moa sa...

Då är mötet avslutat då? Alla nöjda? Jag kan betala biljetterna?

Moa sa...

HAHAHA! Är du orolig?? ;D Man kan göra vad som helst. Men bara jag får vara med er så är jag nöjd! :D Men som sagt är Tove med också så hon och jag kanske tar en kvällspromme eller nåt, men vi får se. Hon ska upp i ottan så hon kanske vill lägga sig. Yes box, vi hjälper dig Hanna.

Hanna sa...

man vet aldrig vad du vill hitta på. göra vad som heslt? njaaa. Åka till Bromma? :D vaddå får inte jag och maria följa med? :(

Maria sa...

Jag är nöjd om ni är nöjda. För min del kan du betalar biljetterna. Nu kokar det i köket skriker R så jag måste sköta det ett tag. Hoppas allt blri bra för alla nu :)SNart ses vi!!! :D

Moa sa...

Jo men du ska ju se på bb-final! HAHA! Yes Bromma var precis vad jag hade tänkt mig. Synd att vi missar det.

Moa sa...

Nu funderar jag på om det är dags att klä på sig för dagen och gå ut en liten sväng. Fast pyjamasen är ju bra mysig...

Moa sa...

Jo, liten promenad får det bli. Om någon misstycker till att mötet avslutas så får det fortsätta lite senare istället. :P Hej svejs så länge!

Hanna sa...

MEN jag skrev ju just att jag kunde se bbfinalen när vi kom hem efter 11! varav du blev glad och skrev jaa.

Fast nu har jag sett att det inte går några bussar :(

Maria sa...

Bussar vart? Till sthlm? De måste ju finnas någon som går från sandviken på lördag eftermiddag eller söndag förmiddag så kan du åka 41:an till Sandviken.

Hanna sa...

ja dem går bara från sandviken. jag pallar inte sånt. för påfrestande och jobbigt. men jag lär väl.

Maria sa...

You can do it! :) Det är värt det när du kommer fram.

Hanna sa...

ja det kan jag väll. Eller det är ungefär 50 procent men det har jag lärt mig leva med men jag tycker forfarande det är apjobbigt. och dessutom dyyrt. om jag kommer fram kanske det är värt det.

Moa sa...

Aha nu hajar jag! ;) Du menar att man inte behöver skynda sig nu eftersom du ska se finalen efter elva i alla fall. Då kan vi ta en promme allihop ifall man har lust. :) Det är dumt det där med sgs. :( Men du kommer fram och det är värt det! :) Jag avbokar söndagsbussen för samtliga då..

Det var skönt med en liten promenad, men nu blir det matlagning och Ally McBeal. Eller kanske Nittileaks! :)