torsdag 14 april 2011

Dagens finemang

Idag är en bra dag. Min far fyller år, Ylva-Lasse har tagit körkort (HURRA!) och jag är ledig. Igår arbetade jag ett hederligt 12,5-timmarspass, vilket inte är helt fel ekonomiskt, men jag kan säga att denna lediga dag var varmt välkommen. Jag har sökt högskolor (fast jag har fortfarande inte bestämt mig...jag har ju mer än ett dygn på mig att ändra anmälan), och så har jag varit ute och halvhurtat mig i vårsolen (tänk att det ska vara så svårt att orka vara hurtig på riktigt). Nu ska jag duscha och ta mig en pannkakslunch utomhus tror jag. Sen ska jag nog fara en sväng till Gävle, för att shoppa lite grann och kanske ansa rufset om jag lyckas få en drop-in-tid. Förhoppningsvis blir det lite fira av ikväll. För körkortet då. Pappsen har ju valt att spendera födelsedagen i Göteborg, så han får vänta ett tag på firande.

Från och med imorgon jobbar jag varje kväll fram till påsk, och sen åker jag till Tjörn! Wihoo! Det ska dessutom bli en finfin helg detta! Wihoo på den med!

Puss!
// Moa

1 kommentar:

Maria sa...

Härligt helt enkelt!!! :D