lördag 9 april 2011

Dagens väder...

...får mig på bra humör (så länge jag får vara lite i lä för den starka blåsten). Solen skiner det är runt 11grader i skuggan. Det är varmt och skönt på balkongen och i trädgården. Har myst på balkongen med lite tidningar. Nu har jag lite balkongpaus och kikar på hockey, men matchen blev lite avslagen efter två snabba mål för FBK. Men roligt för dig, Hanna! :)

Ikväll ska vi försöka oss på att grilla för första gången igår, ska bli så gott! Sen blir det kanske Frimis. Igår visade vi Strömpis för vår gäst mr Markström. Det var riktigt roligt och mindre trångt än det brukar vara. Just nu är herrarna ute på biljakt, alltså på jakt efter en bil till vår gäst som är billös för tillfället, så egentligen borde väl jag åka och handla eller så struntar jag i det och ber dem handla på vägen hem :P

Soliga hälsningar från Maria

7 kommentarer:

Hanna sa...

Riktigt roligt för mig! Det vill säga att Färjestad inte gör en Färjestad á la Färjestad smfinal nummer 1 och tappar allt fokus till nästa period.

Om en vecka syns vi! Kan vi inte ha en heldag då och kanske ta en långpromme och laga mat innan Folkan? Inte Moa då som jobbar.

Maria sa...

Det vore skoj med en heldag. Men Sophie ska klippa mig antingen på lördag/söndag och det beror på om hon ska ha kalas på söndagen eller ej vilken dag jag blir klippt. Så jag vet inte riktigt när jag kan ses på lördagen än. Men laga mat tillsammans kan vi ju göra :) vi kan väl höras om detaljerna när det närmar sig?

Eventuellt är R och Markström intresserade av att vara med på Folkan på lördag. Men det hinner kanske ändras innan dess.

Hanibal sa...

Självklart gjorde FBK precis det jag skrev att dem skulle göra... Men vi lyckades ännu en gång vinna.

Låter bra det! Men ville inte Sophie också gå på folkan med oss förresten? Sa inte du något om det förrut?

haha då kommer det bli lite akward turtle. ELLER NEJ. Då kanske jag blir det där efterblivna femte hjulet..

Maria sa...

Men det var ju bra för matchen, jag höll nästan på att stänga av när det var 4-0 men jag lät det vara på och det blir alldeles lagom spännnande för mig ;D

Tror inte Sophie ska med för hon ska ut kvällen och innan och jag vet inte om hon vill dricka två dagar på raken. Har glömt att fråga om det faktiskt.

Det jag nämnde förra gången lär nog inte bli verklighet så det är lugnt. Vet inte ens om R blir med.

Hanna sa...

Så du menar alltså att jag teoretiskt sett skulle ha blivit ett efterblivet femte hjul?

Maria sa...

Absolut inte! Han ville nog till Hoffe för att gå på jakt efter ett helt nytt byte. Men tur att det inte blir så iaf.

M igen sa...

Alltså tur att han inte blir med