fredag 8 april 2011

Dagens humörsvängningar

Jag har ett ganska stort sömnbehov. Jag jobbar ganska mycket nu. Jag är en aning övertrött, kan man säga. Idag har tålamodet pendlat upp och ner, och jag har varierat mellan känslor av glädje, surhet, lugn, aggressivitet, kärlek, orkeslöshet... Lite av det ena och det andra so to say. Ungefär som dagens väder; moln, sol, snö, blåst, regn, sol, moln... Mother Nature verkar inte heller riktigt vara i form. För min del var det mest aggressiviteten och orkeslösheten jag fick kämpa mot idag. Och igår. Då ni. Då lyckades jag skrämma upp både mamma, Ylva-Lasse och inte minst mig själv genom en väldigt underlig gråt- och hacka-tänder-attack. Jag frös inte ett dugg. Och jag tror inte jag var ledsen heller...

Kom osökt att tänka på den där åkomman man kunde ha. Spattighet Spattighet. Minns du det Maria? Det var en fascinerande åkomma. Det fanns en light-version också har jag för mig. Ojoj, vad skoj.


Bara för att pigga upp med lite färg bjuder jag på denna bild från en liten mans 2-årsdag. I bakgrunden springer den lilla mannen förbi, och jag kan vittna om att han är den skyldiga till brottet.

Nu ska jag äta en pannkaka och sooooova! Imorgon blir det ännu en dag med arbete från 7.30-21.00.

//Moa

3 kommentarer:

Hanna sa...

Sluta skyll ifrån dig på Albin. Inte coolt, Moa.

Maria sa...

Du är otrolig som orkar så mycket. Kämpa på, hoppas du får vila snart! Ring om du vill ha lite pepp. :)

Vilket sammanträffande! Jag berättade om spattighet för Johanna i torsdags. Haha! Jag tror spattighet var light versionen och spattighet spattighet var det lite värre. :P

Moa sa...

Haha, ja så var det nog. Aaah, spattighet... :D