fredag 15 april 2011

Dagens tips

Till frukost i morse såg jag en dokumentär om Amish-folket. Jag tänkte att jag kanske skulle ta och bli amish, för att slippa fatta beslut och sådant där. Verkar ju ganska skönt. Fast det var ganska deprimerande. De fuskade och slingrade sig hejvilt undan sina regler, och många verkade tycka att det var ganska jobbigt och tråkigt att leva sådär. Ett "fusk" var till exempel att eftersom man inte fick ha telefon i huset, så hade man det i garaget istället. Jaja, i alla fall. Nog om amish nu. Detta var på TV4 Fakta, och efter programmet såg jag en trailer för en dokumentär som ska gå på fredag, jag tror det var klockan 17.40. En brittisk dokumentär om en sektliknande festival i Värmland, som hette typ Tre mil norr om Molkom. Hahahaha! Den skulle jag inte ha något emot att se. Men jag kommer säkert missa den.

//Moa

1 kommentar:

Hanna sa...

Är den årlig? För i så fall vill jag gå nästa år.