lördag 26 februari 2011

Dagens jobbhelg

Denna helg gäller mest work á la take care of the oldies. Det gamla vanliga med andra ord. Det var både gårdagens, dagens och morgondagens huvudsakliga sysselsättning. Men det är finfint det, för man måste ju passa på att arbeta nu när man kan, innan det blir runt en och en halv vecka of fun (ungefär samma resonemang som dig alltså Maria). Ni får ursäkta min svengelska, men det är så att jag saknar den ibland. I alla fall. Anyways. Jag har också gluttat på den mysiga filmen The curious case of Benjamin Button, blivit skrämd av Hanna hos Arne, fått pysselinspiration och beskådat förvandlingen av vår tomt. Den liknar numera Valbo Köpcentrums parkeringsplats en busy day. Orsak: uppefamiljens tjocka släkt har invaderat placet.

Ifall någon är intresserad ser min närmsta framtid efter helgen ut ungefär såhär:
Måndag/tisdag: Huh?
Onsdag - Fira gudsonen i Estocolmo.
Torsdag - Leka med mina medbloggerskor.
Fredag - Leka? Jobba?
Lördag/söndag - Födelsedagsfirande och götta sig med släkten.
Måndag - Besök i Enskede och kanske en tecknat-kväll.
Tisdag - FREDLIP.
Onsdag - Packa om.
Torsdag-söndag - Björnrike!

//Moa

6 kommentarer:

Hanna sa...

Du får gärna komma hem till mig imån om du vill och titta Oscars :)

Hanna sa...

Btw, denna gång har du allt använt ettiketter. haha! Good job.

Vad synd att du ska åka till Björnrike på torsdan. Jag har nämligen två biljetter till nån musikal med Alexander Stocks den 10mars. Du har inte nån släkting som vill gå tror du?

Moa sa...

Vaaaa?!!! Hanna, har du biljetter till den?!! :O Det var ju den jag och M snackade om att det vore kul att se men att den är på nån privatteater så det är så dyrt! Men tyvärr kan jag ju inte den 10e :( Ska fundra på om jag känner nån som kan tänkas vilja gå. Men vill du inte gå själv? Och ta med dig nån alltså.

Jag är btw mycket lockad av förslaget att komma och se oscars med dig. :) Jag nappar nog såvida jag inte får veta imorgon att jag ska jobba måndag morgon. Fast jag kommer aldrig orka hela. :P

Maria sa...

Oj har du biljetter till den?! Den skulle jag supergärna se om det gick. Hur har du fått dem biljetterna? Jag var in och kollade på det förut och det var jättedyra biljetter.

Hanna sa...

Du kan få biljetterna om du vill. Två dagar efter vi varit på Fredlip. Jag vann dem på en tävling på Tittskåpsteatern :D
Men har nog inte råd att åka tillbaka till Sthlm till den tyvärr.

Maria sa...

Åh typiskt! Jag kan egentligen inte heller men det hade varit dundrans skoj, men det var väldigt snälllt av dig att erbjuda biljetterna. <3
Du får sälja dem och tjäna en slant. Sälja en och betala bussen med pengarna för den andra. Eller så får du ta med den andra teatertjejen i Sthlm så får du våldgästa henne dagen emellan.

Jag har förresten funderat lite över din framtid och har lite förslag med mig tills vi ses! ;)