torsdag 17 februari 2011

Dagens sysselsättning

Min plan för idag var att läsa klart kapitel 7 och hela kapitel 9 i SPSS-boken. Visste med mig att jag kanske inte skulle hinna allt för att det är typ sextio sidor av sådant som jag tycker är väldigt svårt att förstå, så det tar mer tid än vad läsningen brukar ta. Men vad jag inte visste var att jag nu, när mer än halva dagen gått, bara skulle ha lyckats läsa några sidor. Vad hände? Ja det kan man fråga sig...

Vad har jag då gjort istället  för det jag borde? Jag har, de senaste dagarna, varit lite missnöjd med den väska jag använder för tillfället, axelbandet (som inte är reglerbart) är för långt så den blir ganska bökig att bära. Vad har det med saken att göra kan man undra, men det var just detta missnöje som sinkade mina planer idag. Mitt när jag satt och läste i förmiddags så kom jag på att väskan är ju av bomull så det borde inte vara så svårt att sy upp axelbandet lite. Så det var vad jag gjorde, väldigt pilligt så det tog sin tid. När jag var klar, tror ni jag började läsa igen? Nehej då, då kom jag på att jag skulle motionera lite så jag tog fram crosstrainern och gick på den ett tag, sen duschade jag och åt lunch. Så nu sitter jag här och undrar var dagen tog vägen.

Men den är ju faktiskt inte över än, så snart beger jag mig till uni för att anmäla mig till PM-seminarie och sen sätta mig i bibblans tysta läsesal. Så att jag får något vettigt gjort idag. Kanske hinner jag halvvägs av det jag planerat och det är ju bättre än inget.
(Ni förstår kanske hur svårt det är att förstå boken om man inte klarar av att hålla tankarna på texten och börjar tänka på något så oviktigt som en axelrem till en väska...)

P.S. Jag klarade den tredje tentan efter jul också! Så nu är alla skrivna tentor avklarade! Superskönt, för det kommer behövas mycket arbete för att klara de två kommande om en dryg månad.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Du måste vara tentornas okrönte konung! Grattis än en gång.

Moa sa...

Det lät som en produktiv dag ändå! :) Grattis till tentorna!!