torsdag 19 maj 2011

Dagens barnbarn

Idag har jag varit kulturell och gått på Fotografiska Museet. Häftiga fotografier av Jacob Felländer! Och Albert Watson med flera. Suktade sedan på alla möjliga fotoböcker och affischer i den fina butiken, men nöjde mig med att köpa några vykort, bland annat ett av Annie Leibovitz på fina Leo DiCaprio med en svan. Vackert!

Lite andra ärenden rände jag också. Köpte en present bland annat. Fast idag skulle man ju ha varit i Gävle och Sandviken! För att kanske lyckas träffa på Fredrik och Filip igen. Det hade varit något det! Jag längtar till Peace & Love.

Jag har överraskat mina smaklökar ikväll genom att göra fenomenalt goda raggmunkar. Möms! Dessutom har jag dammsugit hela lägenheten, och imorgon ska jag stiga upp tidigt, före klockan sju. Inte för att jobba, utan för att hinna till bageriet innan mormor vaknar, så att jag kan överraska henne på 75-årsdagen med nybakt bröd och någon bakelse. Är man ett bra barnbarn eller vad?

Läggdags för fröken Nilsson!
//Moa

Inga kommentarer: