onsdag 11 maj 2011

Dagens skylt

Nu har jag Internet. Mycket bra. I söndags planerade jag att åka i början på denna vecka och skaffa mig ett modem och mobilt bredband, men sen kom mormor hem och sa att hon skulle få en nyare dator denna vecka så att trådlöst Internet skulle kunna installeras. Så nu är det gjort och ooh det är skönt att slippa sitta som en krokig trasdocka på golvet i arbetsrummet.

Idag har jag fått jobba förresten. Yey! Första gången "på egen hand". Det var kul men lite läskigt för jag blev lämnad ensam i flera timmar och visste inte riktigt vad som skulle göras. Men jag satte på musik, och sen satte vi (jag och pensionärerna) oss ute på balkongen i solen och drack saft. Lunchen skulle jag fixa också, gissa om jag är bra på att mängda? Kokade ungefär tre eller fyra gånger så mycket ris som behövdes... Heh. Men jag är glad att det blev ätbart.

Igår gick jag och mormor på en lång promenad i Vinterviken. Så himla mysigt! Sen hade vi en mysig kväll hos Samuelssons. Snackade Barack, Usama och världskrig med Simon, letade efter Glassbilen och Karin (som letade efter Emma) med Emma och blev bjuden på makalöst mumsig mat av Johan. Gött. Nu har jag ätit fisksoppa och druckit vin med mormor och Hasse, och ska snart duscha och mysa ner mig med lite Ally tror jag. Imorgon blir det uppstigning ca 04.40.

Så till dagens rubrik. Såg en rolig film i helgen. Har ingen aning om vad den hette och missade stora delar medan jag halvslumrade. Men ganska skoj var det när en pojke kom fram till en port, jag tror detta utspelade sig i Italien, och utanför porten satt en skylt med texten "Watchouto, guard sheep".

Hej svejs!
//Moa

1 kommentar:

Hanna sa...

jag fattar inte.

om du undrar har jag fortfarande inga pengar på mobilen.