tisdag 24 maj 2011

Dagens talesätt

Pensionärer är bra på talesätt. I alla fall några som jag känner. Dem kan hur många som helst som jag aldrig ens hört talas om. Vissa bra, andra ganska dåliga faktiskt. När katten är borta dansar råttorna på bordet, det är ju en klassiker som faktsikt passar ganska bra in just nu. Mormor är en ordningsam person. Efter att ha bott med henne i några veckor har jag kommit in i en del av hennes vanor, så som att gå upp ganska tidigt (i alla fall ibland), bädda sängen med överkast varje dag, diska på direkten, och hålla ordning och reda i lägenheten. Nu är mormor på Tjörn. Och det tog inte lång stund innan oredan var i full fart. Så kan det gå när inte haspen är på. Höh. Fast nu har jag faktiskt städat lite.

Helgen var fin men låååång. 75-årskalaset varade hela lördagen, och det var kul att få hänga med systrarna mina, äpplena samt resten av min fina släkt. Typ alla utom bror för han har så sanslöst med plugg jämt. Anyway, det blev studsmattehopp, pussar och kramar, gudomlig tårta, mys, babbel och smaskig trerätters. Gött. Därpå blev det ca fyra timmars sömn innan det var dags att ta sig igenom en fjorton timmars arbetsdag. Gött... Trodde jag skulle dö på morgonen, men tänk att jag överlevde. Och det gick finfint faktiskt! Någon mer än jag som tycker att jag överanvänder ordet faktiskt nu?

Igår blev det sovmorgon, Ally-slapp och bio med kusin vitamin. Vi såg Pirates-filmen. Johnny Depp är en fin man. Sen tog jag en kvällspromenad från Södra station, upp på Mariaberget och bort till Zinken, innan jag for hem och tittade på TV med chips och en öl. Gött.

Idag sov jag hela den regniga förmiddagen. Hur det gick till vet jag inte riktigt, men plötsligt var klockan 11.45. Jaja. Jag har varit hurtig och tränat på Friskis, hälsat på farmor och haft fina telesamtal. Nu är det dags för glass, Ally och sedan gårdagens Nittileaks!

//LadyMo

1 kommentar:

Tove sa...

Du överanvänder faktiskt "gött" också ;) Kram