tisdag 3 maj 2011

Dagens stockholmare

Så nu är man storstadsbo. Och idag har jag överlevt min första dag på jobbet. Jag kunde inte alls sova igår, trots att jag var riktigt trött och inte kände mig särskilt nervös inför nya arbetet. Jag var väl inte lugn som en filbunke, men den vanliga Nasse-andan infann sig inte. Fast lite rädd var jag allt, att jag skulle ställa till med något slags kaos första dagen. Typ svimma och slå i huvudet i en sängkarm så att det skulle bli blodbad. Eller något. Så kanske var det däför, eller för att jag sovit som en stock på SGS-bussen och nu gick och lade mig före 22.00, som jag låg vaken i flera timmar, innan jag halvslumrade ett tag. Anyway. Jag ställde inte till med något kaos. Jag överlevde. Och jag tror att jag kommer kunna trivas. Nu orkar jag inte berätta så mycket mer. Gäsp och snark. Ni är i mina tankar.

//Moa

1 kommentar:

Maria sa...

Skönt att första dagen gått bra. Kul att du håller oss uppdaterade. :)
Du finns i mina tankar också.