tisdag 24 maj 2011

Dagens nördighet

Just det. Kom på att jag gjort en till sak idag. Nämligen införskaffat en lite nördig sak. Ett Urklippsalbum. Satt och kikade i DN idag, där det var fina bilder på Jean Penn bland annat, och blev lite sugen på att göra som när jag var liten. Nämligen att klippa ut bilder och kanske artiklar ibland och klistra in i en bok/pärm. När jag var liten var det bara bilder på djur jag sparade. Men det är ganska kul när jag hittar en sådan pärm och tittar vad det var för bilder jag fastnade för då. Nu för tiden kanske det blir helt andra. Här om dagen var ju till exempel herr Wikingsson med i DN, och även Johnossi har visat upp sig. Det känns så synd att slänga alla bilder och texter som man ser i tidningarna och som man gillar eller som på något vis berör. Så innan träningen idag hade jag en stund över och gick in på Akademibokhandeln för att kolla om det fanns något lämpligt block att använda. Vad hittar jag då? Ett Urklippsalbum! Så kalla mig nörd, men jag är inte ensam om det!

//Moa

2 kommentarer:

Hanna sa...

Vem är Jean? såg kul åt så tillåt mig? hhahaha.

Moa sa...

Hahaha!! Ojdå oopsy! ;D