fredag 6 maj 2011

Dagens update

Hej!
Jag har egentligen inte mycket att berätta i min update. Jag har gått tre dagar intro på jobbet och det har gått bra. En del saker är mindre bra och annat är helt fantastiskt. Kommer nog att trivas prima. Det är lite synd bara att jag jobbar på en väldigt liten avdelning vilket gör att det är ganska få som jobbar där vilket minskar chanserna att någon blir sjuk eller tar semester eller så. Så att jag får jobba. I nuläget har jag inte jobb förrän nästa torsdag, och sedan tisdagen därpå och sedan ett par dagar i slutet av maj. Jag hoppas verkligen att det blir lite mera jobb. Men är man timvikarie har man ju ingen garanti. Jaja, jag njuter av ledigheten också! Det finns ju så himla mycket att göra och upptäcka runt om i denna stad.

Jag har inte skaffat Internet än men ska försöka göra det snart. Är lite drygt att sitta vid mormors dator. Jag har inte hunnit sitta vid datorn de senaste dagarna ändå, men idag tänkte jag uppdatera mig lite. Men varken Twitter eller Facebook ville vara med på noterna just nu. Jag har i alla fall läst ikapp din blogg Hanna. Underhållning!

Tja, vad har hänt då? Inte mycket än. Jag har hängt med mormor lite grann, babblat om allt mellan himmel och jord. Jag har också fått hennes coola kamera från 80-talet, som jag ska leka med så fort pappa kommer med film. Ja, jag är en kameranörd. Sen har jag lekt med Emil och Albin en kväll också. Mycket roligt! Vilda och galna. När jag och mormor skulle gå därifrån skrek dem om och om igen "Jaaaaag vill kramas!" och gick mer eller mindre till attack. Hoho.

Igår gick jag upp 8.15 trots att jag hade sovmorgon! Då gick jag och handlade mat och lagade pasta med quornfärssås att göra matlådor av. Duktigt. Sen blev det dock väldigt bråttom för jag var lite granna av en tidsoptimist, så mormor fick diska och plocka undan en del medan jag rusade omkring som en hysterisk höna innan jag skulle iväg till jobbet.

Även idag gick jag upp före 8.30 trots att jag är ledig. Tog en lång förmiddagspromenad nere vid vattnet med mormor. Det finns fantastiskt vackra place här som jag inte hade någon aning om. Jag har överanvänt ordet mysigt idag. Det kan ju ses som något positivt, men jag grimaserade varje gång jag sagt det för jag blev så trött på att höra ordet ploppa ur min mun.

Nu ska jag strax bege mig till Skärholmen för att shoppa lite med Ida. Imorgon ska jag vara barnvakt, sen kommer pappa med lite grejor och sedan ska jag troligen gå på filmkväll med några filminspelningkompisar.

Det var allt för denna gången. Vi hörs snart mina tokfrallor!

//Moa

2 kommentarer:

Hanna sa...

Du och dina ettiketter.. MY GOD!

Bra att du trivs! Synd du inte får jobba så mycket! Har du hört om P&L? Är du ledig när Johnossi spelar?

Snål på kommentarer om jag är så underhållande!

Maria sa...

Det låter verkligen som du har det mysigt! (Kanske därför Du tycker att du överanvänder ordet, vilket jag inte håller med om när det verkligen är mysigt. Fast i och för sig överanvänder jag typ alla ord i perioder så jag ska kanske inte uttala mig om sådana saker)
Håller tummarna att du får jobba mer snart, typ att någom vill vara lite ledig och åka på spontan semester! Men skönt att det känns som att du kommer trivas! :)