lördag 7 maj 2011

Dagens uppdatering

Idag har det varit en bra dag. Jag har känt mig riktigt glad (förutom de stunder jag oroar mig för vår förbannade introduktion som vi inte vet hur vi ska få ihop). Det har känts som sommar. Jag har haft mina avklippta jeansshorts för första gången i år och konstigt nog sitter de bättre nu än förra sommaren. Vi har varit på stan. "New Yorker" har öppnat och där provade jag en massa saker. Tre passade. Så det blev en klänning (som Richard sa var jättefin så veliga jag lyssnade på honom), ett linne med lite hål i och ett linne med pärlor. Känner mig nöjd. Även om jag var sugen på fler saker som inte fanns i rätt storlek. Dit går jag nog snart igen och letar. Hyfsat billigt var det också! På Richards favoritaffär införskaffade han ett par nya favoritjeans (lika modell och märke som de som gick sönder i Sthlm). Sen cyklade vi vidare till Gröna Grodan och drack en varsin chailatte. Min varm, Richards kall. Jag vidhåller att de är bäst i Örebro på chailatte. Nästa gång tar jag också en ischailatte som Richard. Vi köpte också jättegod glass när vi skulle gå därifrån och satte oss vid ån och njöt. Och drömde lite om hur det skulle vara att bo i villorna precis bredvid ån.

Nu ska jag gå ut och skörda lite gräslök för det pep nyss i köket, vilket innebär att de bakade potatisarna är redo att ätas. Gott!

Saknar er och hur det var förut. Som till exempel hur lätt det var när vi alla bodde på samma plats och det bara var att åka hem till varandra. Hoppas ni har det bra där ni är just nu! Love you!
// Maria

1 kommentar:

Moa sa...

Mmm det saknas mycket! Men det kanske händer igen så småningom, man vet aldrig. Till dess får vi fara och flänga till varandra!

New Yorker gillar jag också förresten! :)