torsdag 10 mars 2011

Dagens dementi

En av de lockiga M:en dementerar att hon slutat blogga. Så är givetvis inte fallet. I apologize. En sväng in på FB för att svara på saker jag fått höra att jag fått frågor om var min enda internettid igår, resten av em/kvällen gick åt till att städa upp kaoset av saker vi bara slängt på golvet sedan vi kom hem i söndags och sen var jag helt slut, jag låg mest i soffan och var sjuk/hängig/hostig. Sådana här fina saker kan man inte skriva om lite snabbt, det kräver tid och tanke som jag inte hade förmåga till igår i förkylningsdimman. Dessutom hoppades jag att någon av er skulle skriva om denna fantastiska upplevelse vi var med om i tisdags, eftersom jag tycker att ni gör det så mycket bättre än jag. Jag bloggar hellre om mina mer triviala livshändelser som till exempel att mitt födelsedagsbord nu är på plats med flera loppisfynd ovan på, att min orikidé ser lite sorgsen ut så jag är lite fundersam på om den överlever så länge till och att jag idag förstod lite av det jag läste inför morgondagens föreläsning. De större gemensama händelserna tycker jag bättre om att läsa om med era ord, men jag ska väl bidra lite nu i alla fall även om jag får lite prestationsångest.

Det jag kan säga om Fredlipdagen var att den var helt fantastisk! Jag och R hittade H&M vid bussen och begav oss till mediadelen av Sthlm. Vi åkte förbi SVT, Sveriges radio, några produktionsbolag och kom tillslut till banankompaniet i Frihamnen. Vi tog oss till studion och efter lite väntande fick vi komma in. Men vakten skrämde oss lite när han inte hittade Anna Hansson på listan. Som tur var hade han glömt ett H där i början så efter ett litet tips om det kunde han hitta namnet och vi fick komma in. Först var vi med och såg när programmet för 1991 spelades in och sedan även programmet för 1994. Ska bli skoj att se på tv sedan. Hela dagen var otroligt rolig, skrattig, skojig och fylld med lycka!!! Fredrik och Filip var ena riktigt trevliga herrar! Och Filip kämpade på bra trots att han var magsjuk. Ravelli var gullig han med!

I pausen fick vi smörgås, ÖL/vitaminvatten och godbit. Här ser vi H&M avnjuta sina kalla öl.

Här ser ni oss i Soffan med stort S! (Denna bild är för övrigt min skrivbordsbakgrund nu)

Vad fina vi är då!

Jag är evigt tacksam att jag fick följa med. Det var något av det roligaste jag gjort på länge länge länge. Maxkul helt enkelt! Ett fint minne för livet. Tack H&M för det!!!!
// Maria

PS. Intressant artikel början du skrivit. Om du får en femma nästa gång vi ses lägger du ut resten av artikeln då?
PS2. Vad snyggt du gjort det med etiketterna, Hanna!

5 kommentarer:

Hanna sa...

Bra där! :) Visst var det en helt fantastikst dag! Vi har även fått tillåtelse av Filip att sitta i soffan för jag frågade haha :D

Fredrik och Filip och underbara vänner som ni gör livet strålande!

Maria sa...

Just det, det fick vi. Tänkte nästan lägga ut den bilden på fb igår när jag var in men så visste jag inte om man det kanske inte var okej att avslöja deras inredning innan det sänds :P

Instämmer helt med dig! Det är ju därför man orkar kämpa när det är tungt.

Förresten, jag fick Lars-arikeln så du kan ju få den när vi ses. Artikeln var liten men bilden gick över en hel sida i af. :)

Hanna sa...

Jag tror inte det gör något om man lägger upp innan. Ekwall har lagt upp sin videoblogg därifrån så då borde vi också få göra det med.

Har hittat en jätterolig Fredrik och Filip blogg http://enmoviebox.blogg.se/ den borde du läsa om du har en stund över :)

Fick vi alltså olika nummer av VR? Vad snällt av dig! Den vill jag jättegärna ha!:)

Hanna sa...

P.S Ja, visst blev det snyggt? Jag ändrade också rubrik färgen från brunt till rosa. Tycker det blev mycket finare. Inget big fan av brunt direkt. Men om ni tycker dte var bättre förr är det bara att ändra tillbaka. Lätt som en plätt lixom.

Jag ska se om artikeln fortfarande är tillgänglig ;)

Maria sa...

Det blev mycket bra med rosa rubriker. Det ser mycket gladare ut. Tummen upp! Bra för oss att du finar till det :)