tisdag 22 mars 2011

Dagens sanna klyscha

"Har du inte varit ute någonting idag?" - Pappa
"Näe." - Jag
"Men det är ju alldeles underbart väder." - Pappa
"Det är också slaskigt och geggigt." - Jag
"Men det finns ju blommiga gummistövlar." - Pappa

Sant. Det är alldeles sant. Jag begav mig ut på en testrunda i stövlarna, och jag blev inte besviken. Vilka fantastiska skodon! (Jag har insett att jag överanvänder ordet fantastisk ibland när jag är på mitt positiva humör, men jag ska försöka trappa ner.) Gick och tänkte för mig själv att det är alldeles sant det där, att det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder. Jag kan sträcka mig till att sådant där väder som orkaner och extremkyla som tar död på folk och fä, det kanske kan klassas som dåligt väder. Men i övrigt så. Slask är annars någonting som ett flertal gånger figurerat på mina topp-tio-listor över sådant jag inte gillar. Så det är alltså ganska starka negativa känslor jag hyser för detta vårfenomen. Men utrustad med mina färggranna gummistövlar var aggen som bortblåst!

Jag kommer osökt att tänka på William och de magiska stövlarna. Det var ett lysande barnprogram på den gamla goda tiden. Ni ska tro det blir en häftig dag, när William sätter på sig stövlarna! Stövlaaaaar som fixar allt!

Men man kan ju inte gå till jobbet i blommiga gummistövlar... Eller? Varför inte, för helvete?!! Det är klart man kan! Innan min lilla promenad idag hade jag på allvar övervägt att ta mina vita Converse till jobbet, eftersom vinterskorna börjar bli för varma. Men så har jag ett visst litet Montazami-syndrom och tänker inte alltid så himla långt. Kunde ju i alla fall ha valt grå Converse eller så. Inte vita. Men nu blir det dessa som får följa med:


Jag känner att det egentligen inte finns några gränser för mitt word vomit idag. Men ni kan andas ut, mina vännner, för tiden får sätta punkt. Nu måste jag kasta i mig de sista korvbitarna på tallriken och sen ska min knallblå jacka, mina stövlar, solbrillor och jag bege oss till ett gäng goa gubbar och gummor.

Hej svejs!
//Moa


4 kommentarer:

Hanna sa...

Drömmer att äga gummistövlar!
Vad ska du göra imån på dagen? Vill du gå på en promme?

Moa sa...

Ja det kan vi göra! :) Om jag är ledig vill säga. Vilken tid?

Hanna sa...

Vad sägs om klockan ett?

Moa sa...

Klockan ett blir bra det! Då kommer jag hem till dig då.