tisdag 15 mars 2011

Dagens skratt

"Jag skrattar jättehöögt". AIK, nykomling och seriens åtta, har slagit ut HV, regerande mästare och seriens etta. I 4-0 i matcher!! Man kan inte annat än skratta och se tjusningen i denna fantastiska sport som kallas hockey. Vet egentligen inte om jag är glad för att AIK gått vidare med tanke på att deras fans så ofta inte kan uppföra sig och förstör matcher. (Vilket de även höll på att göra idag när de startade en liten eld mellan läktaren och rinken. Den släcktes snabbt som tur var och inget annat spårade ur.) Men jag är i alla fall riktigt glad för en viss Daniel i detta lag som jag mer än gärna unnar framgång. Det är ju även lite roligt att det är de före detta Brynäs-smguld-coacherna, Roger Melin och Gunnar Persson som står i båset. Ska bli spännande att se hur det går i semin, är de nöjda och självsäkra efter dessa fyra segrar eller har de hungern och kraften att ta sig till final?

Förresten!
Vad tusan prins Daniel, du ska ju hålla på Brynäs inte AIK.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Det roliga är ju inte att Aik vann, tan att hv förlora. Tittade på TV4 sport sändning? Efter matchen intervjuade dem Johan Davidsson men så skulle dem visa nå klipp från aiks omklädningsrum när dem njöt av segern så fick Johan sitta och kolla på det. haha bäst!

Maria sa...

Jag tycker det både är roligt att seriens åtta gick till semi och att HV åkte ur. Två flugor i en smäll. ;D
Såg det där med Davidsson, haha, det var så kul att han blev så sur och även muttrade om det. Haha!