onsdag 23 mars 2011

Dagens hysteri

Alltså. Jag tillhör ju den där galna skaran som satt uppe vid datorn 06.00 för att boka musketörbiljetter. Till och med några minuter före satt jag beredd, och uppdaterade sidan konstant för att komma åt biljetterna så fort de släpptes. Trots min egen hysteri och trots att jag borde ha lärt mig vid det här laget, så är jag chockad. Sådant sjukt bokningtryck! Det är ju nästan värre än när någon världsstjärna spelar på Ullevi.

Jag lyckades i alla fall på första försöket grabba åt mig några biljetter till en föreställning. Wihoo!!! Att välja sina favoritplatser var det förstås inte tal om, utan vi hamnade i mitten på rad 16. Men det är ju helt okej i alla fall, tycker jag. Det är ju i alla fall på parkett. Sedan har jag i drygt en halvtimme försökt få biljetter till ännu en föreställning, men det verkade stört omöjligt. Just nu är det för många som bokar. Vänta en stund och tryck sedan på "fortsätt". Antingen det eller Teknisk fel, var de meddelanden man fick. Medan man satt där och försökte trycka på fortsätt om och om igen, såg man hur biljetterna försvann mer och mer i takt med att sidan uppdaterades. Galet alltså. Men tillslut lyckades jag få tre biljetter till, fast då längst bak (rad 18) längst ut till vänster...

I am chocked! Men roligt för Stadsteatern att de har lyckats med en sådan extrem megasuccé.

//Moa

1 kommentar:

Hanna sa...

Det är helt sjukt! Men gött att du lyckades få tag på biljetter! :D
Men känns inte som man ska börja längta redan.. Är ju ett kvar lixom.