torsdag 17 mars 2011

Dagens ironi

När jag finally skaffat mig ett jobb i huvudstaden, som jag så länge tänkt att jag ska göra, ja då får jag hemlängtan av bara tanken på det hela. Önskar att ni/någon av er också skulle flytta dit, för jag har ju insett att det kommer bli himla ensamt där nere. Jag känner ju inte alls många i Stockholm som jag kan hänga med under sommaren. Smart tjej som inser detta först nu. Men jag får väl fara och flänga en del så blir det nog finemang ändå säkert.

En annan sak som passar in under rubriken är vad som hände första dagen på gamla jobbet efter att jag fått besked om det nya:
"Hej Moa! Du ska få ett schema. Varsågod!"
Och plötsligt stod jag med ett tio veckors schema i handen. På Hantverkarn. I Hofors. Det sträcker sig genom hela maj, och självklart även under både Håkan-helgen och Linköping/Västerås-helgen därpå. Men det ordnar jag upp, för jag tänker inte jobba där vare sig i maj eller under någon av de där helgerna. Men det är ganska gött att ha ett schema ändå under tiden jag är kvar i Hofors. Synd att klaga!

//Moa

5 kommentarer:

Hanna sa...

Nästan som dem har spionerat på dig och ba nej Moa söker andra jobb nu måste vi försöka få henne att stanna!

Ja, fy vilken tråkig sommar det kommer bli. Och höst och resten av livet för den delen kanske med..

Maria sa...

Det är jättetråkigt att vara ifrån varandra när vi bor långt ifrån varandra. Men det går även om det är jobbigt, det vet jag av erfarenhet. Men vi får försöka träffas så mycket det går. Hanna, om jag inte får jobb här så kanske jag har tur att få jobb på dagis så då blir ju jag i Hoffe. Fast chansen är kanske inte så stor att de vill ha mig i år heller. Men vi får se till att sommaren blir så rolig som möjlig hur det än blir! Förresten sökte du sommarkurser, Hanna?
Och en annan sak, mamma sa att ovako lagt ut sommarjobb nu som man kan söka. :)

Moa sa...

Nejdå sommaren ska inte bli tråkig! Som sagt, SGS-bussen är ganska billig så vi får åka till varandra!

Maria sa...

Synd att det inte är så billigt att åka till Örebro från Hoffe. Fast buss från Sthlm verkar kosta ungefär som SGSbussen har jag fått höra nu. :)

Maria sa...

Buss från Sthlm till Öret alltså