måndag 21 mars 2011

Dagens Musketör-alarm!

Brudar!  Nu är det såhär att på onsdag morgon 06.00 (alltså nu på onsdag, 23/3) släpps biljetterna till nästa års Musketörföreställningar. Det är ju helt sjukt. Helt galet.

Eftersom man aldrig vet hur stort trycket är så planerar jag att sitta med min vän Nils ca 06.00 (döda mig inte om jag misslyckas och försover mig), och boka in míg på ett par föreställningar. Min fråga är; är ni på?? Ni får göra preciiiiis som ni vill och känner för, jag behöver bara veta. Man har ju ingen aning om hur ens schema i livet ser ut nästa år, så det är klart att det blir en chansning.

Föreställningarna kostar 150 kronor och spelas 19.00 varje gång. Hade först tänkt satsa på söndagar eftersom det är den mest skolledig-säkra dagen, men vid det klockslaget kanske det ändå är bäst att satsa på lördagar... Eller vad sägs? Jag tänkte som sagt boka till ett par föreställningar, det vill säga 300 kronors chansning. Sen om man vill gå flera gånger så brukar man ju kunna få tag i restbiljetter. Trycket kanske inte blir lika högt nu heller. Men man vet ju aldrig.

Vad det gäller platser så tänkte jag nog försöka hugga några ganska långt fram men lite lagom sådär. Ni får förstås tycka till om saken/sakerna. Den spelas Mars-Maj, så jag tänkte väl ta någon i början och någon närmare slutet typish.

Så mina tokfrallor, vad säger ni?
//Moa

3 kommentarer:

Maria sa...

Jag är på!!! Lördagkväll är nog en hyfsat säker dag, även om man har tenta så brukar det ju vara tidigt så man kan hinna till sthlm ändå för vi hoppas.
Välj att du vill hämta ut biljetterna i kassan när som helst innan föreställningen så kan man ändra om det skulle vara så att man absolut inte kan den dag man bokat och man hittar lediga platser till ett annat datum, då flyttar de bara bokningen. Men det fungerar bara om man inte hämtat ut dem så klart. Så det rekommenderar jag :)

Hanna sa...

Jag är med på! :D:D

Moa sa...

Gött! :D